Anak-anak Zaman Sekarang

8th Disember 2010
12:
08 pm

Kembali sekali lagi untuk update blog. Gembira dan bersyukur atas apa yang tuhan dah takdirkan untuk diri ku ini. Dikurniakan seorang suami dan anak.. Anak instant. Tapi, keletahnye. Memang selalu buat orang sakit hati dan pandai memujuk balik plak tu.. Tapi, itulah anak2 zaman kini. Sejak bermulanya cuti sekolah, aku tidak dapat melihat pelajaran anak ku itu sehingga kan minggu lepas. Bermulanya minggu lepas, setiap malam aku akan test minda anak aku tu dengan buatkan soalan matematik kepadanya. RM0.10 untuk 1 soalan kalau betul. Sampai mcm tu sekali aku nak beri semangat pd anak2 zaman sekarang. Not bad bila dah di ajar. Tetapi sangat bad if penyakit malas, cepat bosan, konon pening dia datang. Oh tuhanku, bukakanlah hati anak ini untuk belajar ilmu di dunia ini.. Amin.

Kelmarin malam adalah malam last aku mengajarnya kerana dia dah buat-buat pening kepala n aku terus give up nak mengajar. Sedangkan aku berusaha sorang2 untuk beri dia ilmu yang aku ada. Dan dia tiada inisiatif langsung untuk memajukan dirinya. Itulah anak-anak zaman sekarang. Kalau menghafal lagu, no 1. Seperti biasa, suamiku akan akan ckp, "sy dah agak akan jadi mcm ni sbb dia dari dulu buat apa pun cepat jemu."
Ikut perangai siapa pun aku tak tahu. Tolonglah anak ibu, buka hati, buka mata untuk belajar. Oh...

zrahos (^,^)y
zrahos (^,^)y

No comments:

Post a Comment