Dup Dap Dup Dap.. Debaran kian terasa..

Assalamualaikum wbt,

Sy kembali bersama update news story pada hari ini.
Sebenarnya, kalau ikut kiraaan period sy dah 18 hari lewatnya.
Dan disebabkan was-was sy tu lah sy pun membuat UPT test.
Sebenarnya, since 09/03/11 sy dah merasakan kelainan tersebut seperti nk demam tapi, seperti demam yg tak lepas.
Dan pada awal2 pagi 09/03/11, bgn shj dari tidur terus ambil UPT test n membuat test.
Hasilnya pada mulanya -ve dan bila di tenung lama2 mmg nampak 2 line. Yg membezakan line tersebut adalah 1 line yg agak terang warnanya dan 1 line lagi agak samar2.

Ini hasil UPT pada 09/03/2011 :

click pada gambar untuk lihat lebih jelas

Dan sy menunggu lagi hasilnya sehingga sy benar2 pasti dengan persoalan sy bersama suami. Suami mendoakan yg terbaik dan pesan banyak kali kepada sy supaya tidak terlalu mengharap kerana nnt risau kecewa. Dan dia adalah penyokong no 1 sy.
Dan sy masih lagi musykil dengan keputusan ujian itu dan pada 14/03/2011, sy mengajak suami berjumpa dengan Doktor Pakar. Sy menceritakan masalah saya dan berikannya hasil UPT sy pada 09/03/2011. Dan hasil dari scan tiada apa-apa. Oh, sy agak kecewa disitu dan Doktor Pakar suruh melakukan UPT disitu jgak. Dan pada mulanya, UPT pertama tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda +ve. Dan membuat UPT yang kedua dan hasilnya dalam 1-2 minit, timbullah 2 line yg agak jelas cuma 1 line yg samar tu dah nampak sikit dari sebelum ini. (gambar seperti dibawah) Masa tu, agak suspen jugak kan. Mungkin terlalu awal untuk melakukan pemeriksaan kehamilan.

Dan pesan Doktor Pakar, selagi masih belum period sehingga 2 minggu ini, jadi dia suruh datang kembali untuk scan kembali dan teruskan makan folic asid.

Dan ini hasil UPT pada 14/03/2011 :

click pada gambar untuk lihat lebih jelas

Sekian, bila dah baca, doakan sama2 kesejahteraan kami suami isteri dan soon, baby dalam kandungan, Insya-ALLAH.

Terima kasih.


zrahos (^,^)y




zrahos (^,^)y

10 comments:

  1. salam singgah jumpa link blog ni kat RH..hehe

    macam saya hari tu pun doktor bagi temph 2 week gak.. InsyaAllah nampak nanti kantung baby.. setiap org hormonya xsama..sebb tu kita punya upt lambat kuar line..
    apa yang saya amalkan masa tu.. asid folik & ayat seribu dinar, kalau boleh makan kurma leh gak makan..yang penting kita usaha yang lain2 kita serah pada Nya..

    ReplyDelete
  2. As Salam,

    tgk lah pulak di site yg ini.

    http://zrahos.blogspot.com/2011/03/saya-sentap.html

    hehee.. xtau lah cam ne nk ckp. yg nampak kantung tu di screen adalah sy dan doktor aje. dan suami x nampak katanya. nampak lingkaran gelap je dan xde apa2 lg dalam tu..

    ReplyDelete
  3. kalau doktor nmpak maknanya ada harapan la tu..

    org lelaki memang susah nak faham bila dia tgk gambar scan..
    agaknye dia org terus ingt bila scan tu dah nampak semua dah..hehe
    sabar je la ea..doa bnyk2..

    ReplyDelete
  4. hehe.
    terima kasih byk2.
    tp, doktor ckp pd suami sy blm nampak apa2 lg.. walhal di mata sy nampak bende gelap tu..

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum...awak sabar ehh...insyaALLAH ade rezeki awak n suami..saya haritu lagilah....lepas miscarriage bln 1 n wat erpoc terus tak peyed,lepas tu bln 2 wat pregnancy test guna digital die tulis pregnant,bln 3 g jmp doc nak kepastian,bagitau die kronologi saya dulu,dari bln1 haritu,die kate mungkin saya false positive,tersentap saya,siap cakap lagi,mungkin hormon waktu 1st pregnancy saya tinggi,sebab tu bile check naik positif,lepastu die soh scan,scan2 mule2 tak nampak,godek2 last baru nampak baby,time tu da 7minggu 1hari,alhamdulillah,barulah doctor sahkan saya ngandung..huhuhu...doctor hanya manusia,die sendiri cakap,rarely benda macamni berlaku,sebab saya tak peyed lagi,lebeh2 lepas cuci rahim...saya cuma dpt bagitau dengan doctor,itu kuasa ALLAH doctor,DIA mengkehendakinya,alhamdlulillah...saya doakan ade rezeki awak k?;) jangan risau sangat...nnt jejaskan baby...

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum...awak sabar ehh...insyaALLAH ade rezeki awak n suami..saya haritu lagilah....lepas miscarriage bln 1 n wat erpoc terus tak peyed,lepas tu bln 2 wat pregnancy test guna digital die tulis pregnant,bln 3 g jmp doc nak kepastian,bagitau die kronologi saya dulu,dari bln1 haritu,die kate mungkin saya false positive,tersentap saya,siap cakap lagi,mungkin hormon waktu 1st pregnancy saya tinggi,sebab tu bile check naik positif,lepastu die soh scan,scan2 mule2 tak nampak,godek2 last baru nampak baby,time tu da 7minggu 1hari,alhamdulillah,barulah doctor sahkan saya ngandung..huhuhu...doctor hanya manusia,die sendiri cakap,rarely benda macamni berlaku,sebab saya tak peyed lagi,lebeh2 lepas cuci rahim...saya cuma dpt bagitau dengan doctor,itu kuasa ALLAH doctor,DIA mengkehendakinya,alhamdlulillah...saya doakan ade rezeki awak k?;) jangan risau sangat...nnt jejaskan baby...

    ReplyDelete
  7. sabar ya sis....sama jgk mcm situasi saya yg betul2 inginkan zuriat... mcm saya dh lewat 60 hari... hari tu ada check upt tp still -ve.... then sampai skrg takut nak check lagi sbb takut frust lagi....apa2 pun saya hanya berserah padaNYA... kita hanya mampu berusaha dan semua ketentuan NYA... insyaAllah ada rezeki kita x ke mana... so be strong ya sis... :)

    ReplyDelete
  8. Wa'alaikumussalam wbt. Terima kasih cik anonymous. xtau nama. :)
    haritu mmg down sgt. lepas jumpa gynae, barulah lega balik jiwa ni. sbb gynae byk pesan relax dlu. honeymoon lama skit. nnt dah ade anak, x dapat nak mesra2 lg. hehe. meng iyerkan ckp doktor lah kan? ape2 pun. sangat2 terima kasih sbb support & mendoakan sy dan suami. :)

    ReplyDelete
  9. kita pun same...result test upt same cam tu, happy sgt, simpton2 pun ade...tp hakikatnya tidak hamil...huhuhu....

    ReplyDelete
  10. Saya pon sedang alami result macam tu..semoga sy hamil juga

    ReplyDelete