ofis ke ape ni ye?

22hb January 2010
2.46pm

Aku di pejabat seperti biasa. yg luar biasanya aku rasakan setelah jarang masuk ke ofis utk sekian lama sejak bulan September 2009, aku dlm ofis ni seperti org luar. mungkin sbb dendam diorg atau ketidakpuasan hati diorg pd aku selepas menerima job yg byk & kemungkinan terbesar skali adalah sebab stlah aku menerima posting dlm sales, maka nya aku sudah boleh mendapat claim dari company. claim tu mst lah atas apa yang aku lakukan. kalau x keje, mane bleh claim! betul x?? :)

Jdnya, kemgkinan tu byk kepada iri ati manusia kpd seseorg makhluk allah swt yg selalu iri ati kepada sesama insan!
Agak-agak apa yang aku perlu lakukan dalam organisasi seperti ini?? Jalan pilihan aku adalah mencari kerja lain & terus mencari & mencari.. Dalam 1 ofis, mstlah ade staff yg x puas ai sbb itu.. sbb ini. selama ni diorg dpt claim, aku relax je. sbb aku tau & sedar yg aku ni hanya lah kerani cabuk. lepas bos dah nampak prestasi aku & tukarkan aku ke dept yang baru, org dlm ofis ni akan berkata yg aku akan jd sombong atau bongkak padahal aku bkn seperti itu & terus jgak lakukan kerja-kerja amal dlm ofis! (keje byk tp free). Staff baru dept dmin dlm ofis pun xmo ngaku buat keje admin. konon tlg keje dept lain. dah dpt keje bleh menjwb gtu. iskh.. dr hari ke hari aku mahu bertanya kepada bosh. sbnrnye new staff ni keje dept ape?? tp, aku rasa kan yg bosh forsure akan jwb die dept OSC tp, buat jgak keje2 admin. pergh.. aku dlu start pun gaji lg rendah. tp, mcm2 keje aku buat. mmg budak x diuntung lgsung! kalo ko rase ko dah lame keje xpe la. ko nk argue ape pun boleh. tp, ko baru 2 bulan lebih keje.. ceh.. lalala. yeahh!! skurang2nya aku dlm lepaskan tekanan dlm bloggers ni!

zrahos (^,^)y

zrahos (^,^)y

No comments:

Post a Comment