saya SENTAP

Assalammualaikum wbt,

Kembali menerangi blog dengan update yg terbaru.
Oh tuhan, tabahkanlah hati hambamu ini yang sedang resah menanti keputusan kehamilannya dan kuatkanlah hatinya untuk berdepan dengan pertanyaan-pertanyaan seperti aku ini seorang yang sangat kuat berimaginasi..
Hampa kurasakan malam ini apabila suami ku bertanya berkenaan peratusan kehamilanku.. Dan adakah kehamilan ini benar atau tiada..??? Hanya tuhan yang tentukan semua nya..

Isteri : Syg, mcm ni lah keadaan perut sy masa scan haritu.. nampak x warna hitam ni? ini lah kantung, embrio sepatutnya kalau preggie, ade lah timbul area dlm lingkaran hitam tu. tapi haritu tak ada kan? mungkin terlalu awal untuk nampak rasanya.
Suami : Sy tak nampak pun haritu. Betul ke yg awk nampak atau imaginasi awk berkehendakkan anak sangat sampai awk nampak lingkaran gelap tu.
Isteri : Ye lah, ini yg sy nampak. Ingat sy ni saja-saja mereka cerita? Itu yg sy nampak. lingkaran gelap sebesar buah plum.
Suami : Tapi, kenapa doktor tak cakap apa-apa pun pd saya. Doktor cakap tak nampak apa-apa lagi.
Isteri : (berkecil hati & sebak).
Suami : ....... bukan mcm tu... ..... .........
Isteri : tak apa lah.. tak apa.. ok ok..

Terdetik di dalam hati, mengapa suami seperti tidak menyokong keadaan sy yg excited mahukan anak kami bersama. Sy tahu dia tidak mahu tgk sy hampa dan kecewa di kemudian hari dengan keputusan doktor nnt.

Ya ALLAH, tabahkanlah hati hambamu ini.... Amin.

zrahos (^,^)y

zrahos (^,^)y

6 comments:

  1. awak bersabar ea..saya lak rasa sebak..

    kalau ikut kiraan saya..masa scan yg nmpk hr tu kandungan saya 7 minggu & ukuran kantung tu dalam 11.1mm (terlalu kecil kan)..kalau ikut kiraan doktor saya dah 8 minggu..

    selagi awak tak period insyaAllah masih ada harapan...berdoalah bnyk2..

    take care ea..emosi pun kena jaga.

    ReplyDelete
  2. hmm.. ada bau2 gud news ni.. dun sad.. macam yakin je awak jadik ibu tahun ni.. :)

    ReplyDelete
  3. Orang lelaki kadang2 susah nak meluahkan perasaan, takut tersilap kata... tambah lagi apabila dia berhadapan dgn situasi di mana isteri sedang/boleh bersedih... Jangan sedih2.. Be calm and try to cherrish yourself. Bersyukur that your hubby is still besides you...

    Cheer up! Jadilah mama/bakal mama yang happy :)

    ReplyDelete
  4. So far dah boleh terima kenyataan.
    Sebab ramai yg bg support!
    xkurang di RH, tambah pulak kt sini.

    Thanks semua!! =')
    sayang awk suami.!
    =)

    ReplyDelete